Pages

Thursday, June 23, 2011

-- setelah marah reda --

lamanya aku tak update blog ni...selepasa birthday Mat dah tak sempat jari ni nk menaip. Klu menaip pn keje keje keje.. For this moment that all i know...

Tapi...........keje dah tak berapa nk ikhlas, semuanya berpunca dari satu surat yg boleh dikategorikan sbg sgt KEJAM. Surat yg aku maksudkan adalah surat complain dari satu pihak ke satu pihak yg lain. Aku namakan pihak A,Pihak B dan Pihak C (company aku bekerja skrg)

Pihak A dgn selamba badaknya kirimkan surat kpd pihak B tanpa memberi sebarang warning kepada kami. Tuduhan yg dilakukan sgt sgt sgt sgt tidak berasas. Selamba pihak A kata kami ni semua tak buat kerja,yg tahu tgk movie dan layan Youtube,, Hallo assalammualaikum,, nk loading Youtube pn berejam kot. Takde maknanya kami ni nk mengadap menda tu jer...

Pada mulanya aku sgt marah ngn org2 yg bangang tu (Pihak A). Sgt hipokrit. Bodoh sombong..klu takda kitorg ni hancur dah tempat tu. Aku cabar kau ddk dkt tempat aku SEHARI je,takyah lama2...Aku berani jamin hang takkan lepas...ingat senang nk melayan karenah org?? Ingat senang setup yg aku dok buat tu?? Ingat dalam sehari hang leh tau semua menda?? menda plg senang la, Sanggup ke hang angkat call pagi2 buta ?? sanggup ke lokasi klu mesin dah btl2 down?? SANGGUP?? SANGGUP?? aku berani jamin hang akan off hp hang tu...
So klu hang taktau mcmna cara kami bekerja, jgn nak sesuka hati judge kami... kami mmg tgk movie tu pn time rehat, sebab masing2 dah stress sgt.....kami bergelak ketawa sebabnya salah sorg member kami stress,tekanan ngn user...jadi kami tenangkan dia buat lawak bg semua ketawa..baru boleh berfikir.... apa yg hang tau??? Tau nk salahkan org ja... please la..CERMIN DIRI SENDIRI DULU....

Aku rasa sgt marah kt Pihak A. Tapi lama2 aku fikir blk..ada faedah ke aku marah diorg??? aku dapat dosa lagi ada kot sebab dok maki diorg tu....takpe biarkan mereka dgn sandiwara mereka..Drama yg mereka lakonkan.. Segala jln cerita ada pemerhatiNya.. mereka terlupa Pemerhati Yg Plg Berkuasa, yg sentiasa memerhati umatNya...

Sabar itu ada kelebihannya... ada sebabnya semua ini berlaku,... yg aku sgt pasti DIA sgt adil dan DIA tahu segalanya... Berserah padaNya... Kita akan lebih tenang dan mensyukuri segala yg telah diberikanNya... amin...

Sekarang aku lebih tenang, dah mula melakukan kerja dgn ikhlas.. Aku perlu sentiasa ingatkan diri aku, " Bekerja dgn Ikhlas, Hidup akan lebih diberkati"........ so from now on,biarkan semuanya berlalu,biarkan marah itu berlalu sama seperti angin yg menghembus di mlm hari..esoknya bertemu mentari yg membawa seribu erti...yg memerlukan kekuatan yg lebih jitu utk menempuh segala rintangan di hari mendatang.....

(pstttt : btl ker aku ni?? hehehe sekali sekala teringin juga berpuitis..hehehe tapi klu cikgu BM baca ni,cnfirm merah la yg aku dapat)

No comments:

designed by Charming Templates