Pages

Wednesday, May 11, 2011

-- saya dah kembali stabil --

Alhamdulillah...memanjat kesyukuran kepadaNya. Saya yg bernama fynn
telah kembali stabil seperti sediakala. DIA byk membantu saya dalam proses pembaik pulih
diri ini. Dugaan yg menimpa sgt menguji kesabaran.

Btl ungkapan yg pernah dikeluarkan sebelum ni " semua yg berlaku ada hikmahnya , kesabaran diperlukan dalam menghadapi segala rintangan "

Byk pengajaran yg saya dapat dalam beberapa bulan ni. Antaranya :-)
1. jgn terlalu percayakan org yg rapat dgn kita.
2. ramaikan kawan; berkawanla selagi termampu.
3. jgn segan utk meminta bantuan. Bertanya jgn diam.
4. berfikir panjang; jgn cepat marah; bertawakkal; DIA sentiasa ada dengan hambanya 24jam sehari
5. sila pastikan air dan minyak itam utk keta di check terlebih dahulu sebelum bertolak kemana2

pengajaran no 5, yg akan saya ingat sampai saya mati. :) Sentiasa sayang 'hubby', jgn sesekali serahkan dia pada org lain. Walaupn 'hubby' bukan objek bernyawa,tapi ia juga ada perasaan.

Saya sayang 'hubby' saya.

dan yg paling penting saya sayang diri saya. sayang sgt. Jgn sesekali mencederakan diri sendiri.

Saya berharap kejadian ini tidak akan berulang lagi,saya taknk ia berulang lg.

Saya bersyukur DIA masih sygkan saya. DIA masih selamatkan saya. Alhamdulillah....amin...

No comments:

designed by Charming Templates