Pages

Tuesday, April 23, 2013

Makan ikut cara Rasullullah

Dalam tgh menscroll kt FB.. tetiba nampak satu link yg sgt bermanfaat... Tanpa teragak2 saya pun copy dan paste kat sini... sila baca yer.. baik utk kehidupan kita seharian..


Apa kata kita amalkan diet ini ! Insya-Allah kalau pembaca ikut diet Rasulullah ini berbahagialah anda.

1. Jangan makan SUSU + DAGING

2. Jangan makan DAGING + IKAN

3. Jangan makan IKAN + SUSU

4. Jangan makan AYAM + SUSU

5. Jangan makan IKAN + TELUR

6. Jangan makan IKAN + DAUN SALAD

7. Jangan makan SUSU + CUKA

8. Jangan makan BUAH + SUSU contoh koktel, jangan makan buah-buahan selepas makan nasi, sebaliknya makan buah-buahan terlebih dahulu, selepas itu baru makan nasi.

9. Tidur satu jam selepas makan tengah hari.

10. Jangan sesekali tinggal makan malam. Sesiapa yang tinggal makan malam, dia akan dimakan usia dan kolesterol dalam badan akan berganda.

Nampak memang sulit tetapi kalau tidak percaya, cubalah diet rasulullah. Kesannya tidak dalam jangka pendek? Kesannya akan nampak bila kita sudah tua nanti.

Dalam Al-Quran juga melarang kita makan makanan darat bercampur dengan makanan laut. Nabi pernah mencegah kita makan ikan bersama susu kerana akan cepat mendapat penyakit. Ini terbukti oleh ilmuwan yang menemukan bahawa dalam daging ayam mengandung ion+ sedangkan dalam ikan mengandung ion-. Jika dalam makanan kita ayam bercampur dengan ikan, maka akan terjadi reaksi biokimia yang akan dapat merosakkan usus kita.
Semoga artikel berkenaan diet rasulullah diatas dapat memberi manfaat kepada kita bersama..
sumber : https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=368246606619000&id=350396938403967

No comments:

designed by Charming Templates