Pages

Tuesday, August 16, 2011

- - PeRsaHabaTaN - -


persahabatan....
sesuatu yg sgt indah,klu kena dgn orgnya..
sampai ke mati pn kita boleh kekal sebagai kawan selamanya..

pada aku, sahabat mmg penting.
kadangkala kita tak boleh nk bercerita semua masalah kepada pasangan kita sendiri,
jadi time tu la kita kana mencari our bestfriend.
seperti kata2 kt bawah ni
When it hurts to look back and your scared to look ahead you can look beside you and your best friend will be there.***Maggie Lee***

setiap org ada perspektifnya sendiri..
senarai dibawah adalah melalui perspektif aku sendiri :D

1. memahami perasaan
maksudnya : dia tahu bila kita perlukan dia, dan dia tahu bila perlu bertanya,dan bila dia perlu diam. Kadang2 kita perlukan masa utk berdiam diri, tak suka digesa. tapi ada juga yg terus nak cerita. Jadi korang kena pandai2 baca perangai sahabar korg sendiri.

2. tidak masuk campur urusan peribadi
maksudnya : dia hnya akan melibatkan dirinya bila kita includekan dia sekali. Dia takkan suka2 nk masuk campur mcm tu ja. Ada sesetgh kawan,dia mengawal. Jgn kawan dgn dia ni,jgn kawan dgn dia tu..
Pada aku, kita tahu dgn siapa kita berkawan.Jadi pandai2 la jaga diri sendiri.

3. sentiasa ada bila mereka diperlukan
Kadang2 kata2 dari sahabat sendiri dah memadai.
dapat cerita sikit pn jadi la. ilangkan bebanan di hati.
kawan kita akan membantu tnpa meminta sebarang balasan dari kita.
kadangkala senyuman kita dah cukup untk happykan diorg..
itulah sahabat...aku pn tak suka bila tgk kawan aku sedih.
klu blh aku nk diorg sentiasa gembira, senyum, ketawa,taknk serabut2..


sumber : google

0 comments: